Eldfesten 2010







Jag fotar alldeles för lite nuförtiden, men här är ett axplock från lördagskvällen. Vi startade hos oss med grillning, efterätt, surr och spel. Vädret visade sig från sin bästa sida hela dagen (och kvällen), med undantag för det lilla åskvädret som drog förbi när vi stod ute och grillade. Det var en upplevelse i sig, för jag har aldrig grillat ute i spöregn och åskväder under ett paraply, men det var ändå rätt så mysigt i allafall! Blev vi blöta - NEJ, blev köttet bra - JA. Det var inte direkt tal om något finlir när det gällde grillningen, utan vi utgick ifrån att få köttet färdigt och det blev trots allt jättebra. Tyvärr hade jag inte kameran med mig då, för det såg rätt så kul ut där vi stod med tre paraplyn i spöregn och åska.

Senare under kvällen begav vi oss ut mot Vassholmen och det var premiär för mig, både vad det gällde Eldfesten och att åka med den lilla färjan. Jag gillar nämligen inte att åka båt, men det gick bra och färjan går ju inte så fort heller, så det kanske var en bidragande orsak. Det var mysigt ute med värmen (+19° c) och mörkret samt alla eldar och marschaller som lyste. Det var mycket folk och bra musik, så det blev en trevlig kväll och ett bra avslut på sommaren!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0