Melodifestivalen 2008 - Omgång 2

Omgång 2 är nu avklarad och den kan jag sammanfatta med ett ord: STORSKRÄLL! Favorittippade Johnson & Häggqvist direktkvalificerade inte till finalen vilket blev en smärre chock för oss alla och säkert för dem också, med tanke på Carolas min då Kristian Luuk meddelade resultatet. Här kommer sammanfattningen:

1. Ola: Han har aldrig varit min favorit tidigare och inte blev det då bättre efter kvällens omgång. Blek och genomskinlig.
2. Lasse Lindh: Va? Vem var det? Varför envisas SVT med att lägga kisspausen såhär tidigt i programmet?
3. The Nicole: Jag blir lite konfunderad här, för sist jag kollade så har faktiskt Ryssland en egen Melodifestival. Så här säger hon själv: "Skulle jag vinna och gå vidare till Eurovision så skulle jag kunna vinna för att hela Östeuropa skulle rösta på mej".
4. Alexander Schöld: Mesigare kille får man ju leta efter, det finns ju ingen stake alls i han. Jimmy Jansson-wannabe fast minus dagispopen.
5. Rongedal: Mika möter Scissor Sisters. Kvällens skräll! Välgjort, men kvalificerar sej också direkt till icke-vinnar-material-kategorin.
6. Sanna Nielsen: Marie Picasso-inspirerat, tillgjort, osmakligt. Svenska folket verkar inte förstå det här med nytänkande, det fungerar aldrig att skicka samma typ av vinnarlåt som föregående års vinnare. Man kan inte skicka en ballad när en ballad vann förra året, det går inte att skicka en rocklåt (eller vad man nu ska kalla The Ark) då föregående års vinnare heter Lordi.
7. Andra Generationen: Det kurrade nog i en del av svenska folkets magar då dessa herrar äntrade scenen och framförde sin hyllningsång till Kebabpizza. För hungerskänslor var nog de enda känslor denna låt framkallade, fastän de var rätt så duktiga på deras grej.
8. Johnson & Häggqvist: Jag hade hellre sett att Andreas framfört låten helt själv då jag tror att han hade gjort den mer rättvisa. Carola tog över helt och skrek-wailade sej igenom hela låten, stackars Andreas toner dränktes i hennes oljud. Jag förstår dock fortfarande inte varför han vägrar tvätta håret? Det är ju lika fett som smöret i ett Bregottpaket. Rätt åt Carola att de inte gick vidare.

Dock kan jag inte ge lika mycket beröm till våran kära programledare och pausunderhållningen Björn för den här veckans insatser. Vart tog gnistan och självsäkerheten vägen? Nästa vecka är det dags för BWO, jippie! Jag hoppas att de har en riktigt bra låt för då kan de bli farliga. 7 dagar kvar...

Kommentarer
Postat av: Minna

linko du tar orden ur munnen på mig.. rätt åt carola oxo att de inte gick direkt till finalen

2008-02-17 @ 08:54:24
URL: http://minnaeleonora.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0