Tårtdrömmar

Drömmer mig bort bland vackra bröllopstårtor i flera våningar och söker inspiration på alla sätt och vis. Jag har skickat förfrågan till flera olika tårtmakare och nu har vi nog hittat den rätta i "Carolas tårtor och andra bakverk".
Hon gör otroligt fina tårtor som både är stilrena samtidigt som de är otroligt detaljrika och jag tror inte att hon kommer att göra oss besvikna.
 
Visst ska tårtan vara vacker, men det viktigaste är ändå att den smakar bra med en bra kombination av fyllning och en saftig botten. Sockerpasta är vackert, men inte lika gott som marsipan så den får stå tillbaka sånär som på dekorationerna.
 
Tanken från början var att ha en staplad tårta i tre våningar, men efter att ha kikat igenom hennes galleri så faller valet på en trevåningstårta i separata våningar istället. Lite mer ekonomiskt och betydligt lättare att handskas med vid servering.
 
Nu längtar jag bara efter provsmakningen (...för jag tror inte att Toni är lika taggad som jag över att få provsmaka bröllopstårta, haha).
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0