Botemedel mot förkylning?

Ägnat dagen åt att slåss med höstförkylningen som intagit min kropp. Vila, mammas svartvinbärssaft och chokladwienerbröd är bra vapen.

Min lilla kakhäst har därmed fått en liten minivila sedan i torsdags, men det kan nog vara lite skönt för henne också. Därför har jag också passat på att boka in en massage åt henne, så att hon får en riktigt skön paus. Vi är lyckligt lottade att ha en egen hästmassör i form av Kakans boxgrannes ägare vid namn Jenny.

Hon har gått ganska intensivt hela sommaren med ca en vilodag per vecka, så då blir det lägligt med några dagars uppladdning. Kakan har svarat kanonbra på konditionsträningen vilket också gett resultat på banan då jag känt att hon är starkare och orkar mer.

I måndags gick det dock dåligt när jag red på banan med undantag för några korta stunder i galoppen. Hon hade gått superbra dagen innan och tanken var att ta vid där jag slutade, men icke sa nicke; jag ville för mycket och red som en kratta från början till slut.

Nu längtar jag bara tills förkylningsvärken har släppt från kroppen och sen är det bara att köra på igen och på fredag åker vi till Kalix på kurs igen. Yaaay!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0