Varning för känsliga läsare!

Mitt mörbultade knä kändes verkligen inte bra under förmiddagen, så jag ringde vårdcentralen för att få lite rådgivning och sköterskan tyckte att jag skulle komma in omgående för en undersökning eftersom knän är känsliga. Jag blev lite förvånad över att få en tid så snabbt för i 8 av 10 fall så tycker de att man ska åka hem, vila och knapra värktabletter, men det var skönt att få komma in för en kontroll.
 
Läkaren klämde, kände och konstaterade att det i allafall inte var någon skelettskada, utan att det var mjukdelarna som hade fått ta stryk. Han lät inte vidare orolig och sade att det var tur att jag hade fått smällen rakt på då sido- och rotationssmällar är betydligt värre, så det var skönt att höra. Troligtvis har det blivit ett stort "blåmärke" inne i knäet, därav svullnaden och han ordinerade vila och högläge för benet.
 
Jag misstänker att en helg uppe i sadeln inte räknas som högläge (...trots det uppenbara avståndet från marken), så jag får helt enkelt hålla mig i stillhet, men fy vad tråkigt det känns.
 
 
Tough love?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0