Medhjälpare

Kakans boxgranne drabbades av en jobbig hälta under förra veckan och det var orsaken till dagens utflyktsmål. Eftersom jag fortfarande har semester så erbjöd jag mig att hänga med som medhjälpare när hennes ägare skulle åka till kliniken i Boden. Alla som har djur vet hur psykiskt påfrestande det är när ens favorit är skadad eller sjuk och därför är det alltid tacksamt med lite extra hjälp.

Efter lite undersökningar och röntgen så kunde veterinären konstatera en spricka i vänster framben på framsidan i området ovanför hoven (heter det kotbenet kanske?). Så nu är hon ordinerad boxvila i en månad och sen är det återbesök för nya röntgenbilder. Jag håller alla tummar och tår för att det läker fort och bra så att jag och Kakan får tillbaka en av våra träningskompisar.

Kliniken var i allafall väldigt fin och så fräscht när det är nybyggt! Det måste vara kanon för veterinärerna att jobba där när allt är genomtänkt och välplanerat. Sen är det guld värt att veterinärerna från Uleåborg kommer dit med jämna mellanrum för då slipper man den långa resan till Finland när en häst blir skadad. Så tummen upp för satsningen i Boden - det behövdes verkligen i Norrbotten!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0