Lektion 12 januari

Veckans lektion bjöd på en hel del. Jag blev tilldelad Farucco som är en 10-årig P.R.E-valack. Ganska liten, men trevligt byggd. Lektionen innehöll allt från skänkelvikning efter långsidorna till ryggning-galoppfattning, rätt- samt förvänd galopp och mot slutet när både vi och hästarna var uppvärmda avslutade vi med diagonalsluta med en bakdelsvändning på X.

Som vanligt flyter det på bra så länge jag inte tänker för mycket utan bara rider på, för så fort jag börjar tänka för mycket krånglar jag till det. Det är något som jag försöker tänka på och träna vidare med. Stundtals glimtade det till och Maria ville att jag skulle rida Farucco nästa gång också så att jag får fortsätta där vi avslutade. Han är nog inte den hästen som jag kommer att välja, men han jag tror ändå att han har något att lära mig - precis som alla andra hästar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0