Inspiration

Jag och systeryster startade denna lördag med att åka ut till KRF för att kika på Andreas Hesse-kursen för att inhämta lite inspiration inför den kommande vintern och då är det kul att se andra rida för en duktig tränare. Våra kära fyrbentingar har fortfarande lite höstvila och nu hoppas vi bara på att snön kommer så att vi får komma igång igen. Hovslagaren kommer i allafall på måndag för att slå på vinterskor + snösulor och därefter är vi redo att möta den norrländska vintern.


Jag har aldrig riktigt förstått det här med att låta hästarna vila på sommaren, för det är ju en av de härligaste årstiderna när man har häst. Man är ledig, det är bra väder och underlag och inte att förglömma våra ljusa sommarkvällar. Första delen av hösten kan visserligen vara riktigt härlig, men perioden innan snön kommer är värst både väder- och underlagsmässigt sett om man nu inte har turen att ha ett ridhus i närheten såklart. Det är antingen hårt, halt och fruset eller blött och mörkt - helt enkelt ett ypperligt tillfälle att låta hästarna ta det lite lugnare om man vill det.

Annars har jag och Ann-Sofie haft en riktigt "systerdag" idag och vi avslutade kvällen på bästa sätt, nämligen genom att nöta Super Mario Bros Wii framför TV:n. Som vi för övrigt gjort sen vi var små och vi kan nog konstatera att vi aldrig lär bli riktigt vuxna när det gäller TV-spel.

Jag hade en svag förhoppning om att jag skulle orka vara uppe tills min bättre hälft kommer hem från sitt Halloweenfirande, men jag tror att jag får ge upp och invänta John Blund i stället. Glöm inte att ställa tillbaka klockan. Godnatt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0