Friday Night Lights!

Jag fortsätter att gråta för Friday Night Lights. Jag gråter av glädje, medlidsamhet och sorg för dem alla. Det finns inga tvivel - det är och kommer alltid att vara den bästa serien genom tiderna! Skådespelarna, manuset och handlingen är så kompletta att det inte finns någon konkurrens. Handligen har aldrig tappat fotfästet, utan varje avsnitt har alltid gett mig känslan av att det som händer "händer här och nu" på ett verklighetsbaserat sätt där skådespelarna plockar fram det bästa på ett enkelt sätt utan risk att bli för överspelade. Varje avsnitt har varit som att någon gett en lov att tjuvtitta in i någon annans liv. Du vet inte vad du har missat om du inte har sett Friday Night Lights.

Denna hyllning av serien kommer sig av att jag och Toni såg säsongsfinalen för säsong 3 igårkväll, vilket för min del resulterade i ett evigt lipande. Några tårar kommer troligen också av att det snart närmar sig slutet för denna serie då man tyvärr inte sända en serie för evigt. Det sägs ju att man ska sluta när man är på topp, se bara hur det gick för Beverly Hills, One Tree Hill etc.

One Tree Hill och Co kan slänga sig i väggen, förstår fortfarande inte varför jag har fortsatt att se en sådan otroligt usel serie som har tappat allt vad kvalité heter. Sämre skådespelare och manus finns inte och det är definitivt inte den serie den än gång i tiden var. Låga krav och en spyhink i ena handen är det som tagit mig igenom de sista säsongerna av One Tree Hill. Sen finns det ju även en viss nyfikenhet från min sida att se på vilket smaklöst sätt manusförfattarna väljer att avsluta denna serie som sett sina Golden Days för en lång tid sedan? Enligt vissa källor sägs det vara den sista säsongen, tack och lov...

(Obs! Bilden är lånad.)

Kommentarer
Postat av: camilla

Jag lipade som ett tok igår när jag såg sista avsnittet ;P Hoppas dom tar in fler exmeplar på discshop ¨så du och jag får dvd boxen :)

2009-01-18 @ 20:14:56
URL: http://camillalena.blogg.se/
Postat av: camilla

Jag lipade som ett tok igår när jag såg sista avsnittet ;P Hoppas dom tar in fler exmeplar på discshop ¨så du och jag får dvd boxen :)

2009-01-18 @ 20:15:08
URL: http://camillalena.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0