10 days and 10 nights

Sist jag bloggade var dagarna innan jag och Camilla åkte ner till Stockholm. Med risk för ett långt inlägg så tänkte jag göra ett försök att sammanfatta de senaste 10 dagarna:

Stockholm 20-22/11

Efter vår lilla flygtur anlände jag och Camilla till Centralstationen i den värsta lunchhetsen. På egen hand och med en guidande Frida på andra sidan telefonluren så tog vi oss helskinnade till Medborgarplatsen där hon mötte upp oss. Resten av dagen hann vi med både en rundtur på Söder och ett besök på BJ's café i Gamla Stan. Fredagskvällen avslutade vi med tacos och IDOL.

Avsiktligt la vi shoppingen åt sidan denna helg dels för att spara pengar, men även för att inrikta oss på att bara "vara" och umgås. Vi passade dock på att se premiären av New Moon och med facit i hand så är film på bio ett helt okej alternativ, men jag uppskattar verkligen fördelarna med att se film hemma (Frida och Camilla vet anledningen). Tack vare ödet (?) så fick vi även möjligheten att träffa en gammal barndomsvän vilket var väldigt uppskattat, även om jag (lipsill som jag är) drog till mig några tårar när det var dags att säga hej-då.

Efter att ha börjat helgen med ett lättare ångestattack över att veta att jag måste lämna Frida i storstadshetsen, så åkte jag hem på söndagen med ett något lättare hjärta då jag med egna ögon fått se att de klarade sig bra i den stora stressiga staden. Nu vet även jag och Camilla att vi kan resa ihop eftersom att detta var vår första resa ihop!

Sigge möter Toni

Första mötet mellan Toni och Sigge gick bra. Jag tror att Toni förstod varför jag fastnat för den lilla randiga mini-tigern. Lilla Sigge var lika charmig som första gången och nu hade han växt ikapp sina stooora tassar litegrann och vi kan redan nu se att han kommer att bli en stor och ståtlig herre. Större delen av tiden under vårt besök spenderade han liggandes på rygg mitt i rummet då han njöt i fulla drag av att bli kliad på magen. Hans senaste intresse är för övrigt att titta på TV och det är ju en fördel eftersom att han och hans nya husse har ett gemensamt intresse!

Julpynt utan snö

Under mina 22 år har jag aldrig varit med om att julpynta utan ett vitt täcke av snö på marken. I stället sken solen och gräsmattan lyste grön (!). Det enda som talade för att det var 1:a advent var termometern som visade på -10 c. December har dock börjat lite bättre eftersom att vi nu i allafall har ett tunt täcke av snö på marken samt att termometern visar på minusgrader.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0