Prins Edwin

Den här helgen gick verkligen i rasande fart! På fredag hämtade jag upp storasyster Marie som anlände med flyget från Enköping då det vankades dop för allas våran lilla Edwin. På lördagen åkte vi mot Piteå för att hinna umgås lite mer och förbereda doptårtorna. Marie fick rycka in som förste tårtassistent och slutresultatet blev tre stycken chokladtårtor fyllda med nutella och banan. Sedan spacklade jag dem med grädde innan de täcktes med vit marsipan och dekorerades med babyblå sockerpasta. Det var första gången jag testade sockerpasta och det var riktigt kul att få pyssla på och dekorera lite extra.
 
 
Gråtmild som jag är så kom det både en och två tårar under själva dopet och speciellt när Nicklas syster sjöng. Jag är en stor lipsill och då kommer tårarna på en gång när jag blir rörd, så jag stod där framme och försökte torka bort tårarna samtidigt som jag snörvlade. Sen gör det ju inte saken bättre än att jag har fått äran att vara gudmor/fadder till Edwin och den rollen ska jag försöka axla på bästa sätt.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0