Change of plans

 
Planeringen ändrades och vi avverkade våran första träning redan förra torsdagen och jag kan säga att både häst och ryttare var väldigt nöjda efteråt, så nu kommer vi att träna 1 ggr/vecka med förutsättning att vädret är på vår sida.
 
Att rida för en tränare är alltid nyttigt, men det är än viktigare under själva rehab-perioden så att man får de rätta verktygen för att kunna förebygga och stärka på rätt sätt från början. Det är som sagt alltid lite spännande att rida för en ny tränare innan man vet om kemin stämmer, men det kändes riktigt bra och hon förstod verkligen vart vi var just nu och utgick därifrån.
 
Vi tar det fortfarande väldigt lugnt och arbetade därför väldigt mycket med att kontrollera och nyansera skritten där jag ska ha koll på varje steg. Avslutningsvis övergick vi till att arbeta lite i trav med en del övergångar och få henne att bibehålla formen vid dessa. Helt enkelt mycket basträning som man inte ska underskatta eller hoppa över!
 
Jag har tappat en del av min bålstabilitet, vilket innebär lite hemläxa för mig så att jag kommer tillbaka lite fortare. Kakan var riktigt trött efteråt, kanske inte så mycket i kroppen - men desto mer i knoppen. Nu ser vi fram emot nästa träning som infaller nästa torsdag eftersom vår instruktör är på semester denna vecka.
 
I övrigt har Kakan fått flytta in till de andra "tanterna" i hagen och där stormtrivs hon och igår var vi på en mysig (om än lite kall...) kvällstur i skogen med Jenny och Whisper. Mysigt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0