Halt häst

Den här veckan blev verkligen inte som planerat.Tanken var ju att komma igång med ridningen igen efter att ha avklarat de två ryttarfria veckorna. Kakan har varit ruskigt fin vid markarbetesträningen, så längtan efter att få sitta upp har varit stor.
 
Tyvärr blev det ju inget av det då hon var halt på höger framben i onsdags. Jag hade hunnit hoppa upp och skulle precis till att värma upp när jag kände att hon var oren. Vår tränare Frida var på plats och kände också igenom henne, men varken hitta värme eller svullnad, bara lite ökad puls i benet.
 
Man kunde dock känna en liten temperaturskillnad i hoven, vilket gjorde att jag började misstänka en eventuell hovböld. Hovslagaren kom ut dagen efter, men kunde inte hitta något heller, så troligtvis har hon kanske vrickat sig i hagen etc. Hon har varit lite varm på utsidan av kotan, så de sista dagarna har hon spenderat i sjukhagen och så har jag skittat henne vid hand för att hon ska få röra på sig.
 
Det har blivit bättre och bättre för varje dag och igår var hon fin om benet igen och rörde sig mycket bättre också, så idag ska jag kolla av henne på lina så får vi se hur det fortlöper!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0