Heja Sverige!

Nu är vi mitt uppe i en av de bästa veckorna under maj månad, nämligen ESC-veckan med två semifinaler och slutligen den stora finalen. Det är en enda lång väntan från det att vi korar våran vinnare tills det blir dags för den stora finalen, men nu är det alltså dags.

Den första semifinalen fick av stapeln i tisdags och merparten av bidragen var riktigt usla. Det fanns såklart några som skiljde ut sig, men det var inte många. Mina favoriter var Rumänien, Cypern, Ungern, Irland och såklart de ryska pensionärstanterna.

Ikväll blir det dock riktigt spännande eftersom det är Loreens tur att gå upp på scenen. Jag kommer att missa nästan hela kvällens semifinal eftersom jag har ridlektion mellan kl 21-22  och det innebär att jag är hemma strax före kl 22.30, så det blir lagom till snabbreprisen och röstningen. Tur att SVT-Play finns, så att jag kan se alla bidragen igen (även om det inte blir samma känsla att se det i efterhand).
Huvudsaken är i allafall att jag inte missar den stora finalen och då både hoppas och tror jag att vi får se Loreen.

Heja Sverige!

Kommentarer
Postat av: Toni

Nörd!

2012-05-24 @ 23:39:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0