Schlagerbakfylla

Då var årets schlagerfest över för den här gången och det blev en släng av "schlagerbakfyllan" även i år. Varför var Danny och Loreen tvungen att vara med samma år? Varför kunde inte Danny få vinna i år? Varför får man aldrig känna sig hundraprocentigt nöjd?

Missförstå mig rätt - Loreen är en väldigt bra vinnare med en riktigt bra låt, men det skulle ju ha varit Dannys tur i år. Loreen har varit en favorit för mig ända sedan Idol och jag älskar hennes speciella röst och sätt att sjunga, men (...det finns alltid ett "men"...) mitt hjärta klappar ändå mer för Danny. Han var så bra finalen och toppade verkligen sitt framträdande, men det räckte tyvärr inte när han hade Loreen som favorittippad motståndare.

Loreens "Euphoria" är dock en riktigt bra låt och hon gör den verkligen till sin, så jag ser verkligen fram emot ESC-finalen i maj och då hoppas jag att hon kan ta hem hela tävlingen så att vi får åka ner till Stockholm nästa år.

Jag blir dock less på alla kommentarer och skriverier om att Danny är töntig som blir besviken, men har man satsat och gett allt för att vinna så har man all rätt att bli besviken. Det är en naturlig reaktion och de flesta hade nog reagerat på samma sätt.

I väntan på den stora finalen har jag börjat kolla av motståndet och här är Rysslands bidrag med ett gäng gamla tanter som sjunger om "Party for everbody". Ovanlig kombo!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0