Helgsummering

Nu är jag och Toni hemma efter en toppenhelg i Kalix. Sigge har såklart också varit med som vanligt och det är skönt att veta att han trivs lika bra hos mamma och pappa som hos oss. Det har blivit en hel del kvalitetstid med alla nära och kära, vilket också är det bästa med att åka hem.

Synd bara att jag har blivit så dålig på att fota, men jag ska försöka bättra mig lite. Det är alltid roligare med lite bilder. Det känns som att helgen till största delen har bestått av mat, både tillsammans med min och Tonis familj, men också tillsammans med våra härliga vänner när Frida och David bjöd på middag på fredagen. Vi behöver alltså inte åka tillbaka till Luleå med kurrande magar!

Jag har även drillat Josse och Besse i ridningens ädla konst, vilket gick riktigt bra efter att Besse fått en påminnelse om hur ytterhjälperna ska användas. Han testade henne till tusen i vänster varv och vägrade ta ytterskänkeln, men efter lite konsekvent ridning från Josses sida släppte det. Hemläxan till nästa gång blev alltså att fokusera på detta, så det blir kul att se vad som hänt nästa gång jag åker hem. Hon är så duktig och Besse är en riktig toppenponny och läromästare som dessutom är otroligt trevlig och snygg att se på när han kommer till arbete. Mamma filmade en del av ridpasset, men mitt batteri dog p.g.a. kylan och då sparades tyvärr inte filmen.

Nu ska vi se ett avsnitt av Sopranos innan det är dags att krypa till kojs!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0