Vinterpromenad

Frostiga ögonfransar I

 

Frostiga ögonfransar II

 

Det är bara häst- och hundägare som ger sig ut i den här kylan. Om det är rent dårskap eller bara ett bevis på hur hängiven man är sitt intresse är upp till betraktaren att avgöra.

 

Termometern visade på -32° c när jag närmade mig stallet, vilket gjorde att jag lade planerna om en skrittur på hyllan till förmån för en promenad istället. Jag var väl förberedd enligt lager-på-lager-principen med tre lager kläder där såklart ylleunderstället var på + ytterkläderna. Jag har inte frusit det minsta, varken om fötter eller händer.

 

Aladdin verkade också tycka att det var skönt att komma ut på en liten promenad och även han var påpälsad så att han inte skulle frysa. Det blev en 30 minuters promenad och jag passade på att träna lite ledarskap och lydnad. Han går redan jättebra, men det är nyttiga övningar speciellt när vi håller på att lära känna varann. Han var så mysig och "snosig" i stallet när jag borstade honom och han gillar verkligen när man pysslar med honom. Det är ju inte alla hästar som uppskattar det på samma sätt som han.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0