Melodifestivalen 2012: Deltävling 3

Den tredje deltävlingen rörde om i grytan rejält med upprörda känslor hos de flesta, så även hos mig. Orsaken stavas B j ö r n R a n e l i d och jag kan fortfarande inte förstå att han gick vidare till final. Det är ett skämt, men någonstans känner jag mig ändå ganska säker eftersom att han ändå inte har någon vinstchans när det vankas final.

Min absoluta favorit var såklart Mattias och det har han varit ända sedan Idol till E.M.D. Att sjunga Rnb/Soul på svenska är ingen lätt match, men han gjorde det så bra och jag hade verkligen hoppats att han skulle ta sig vidare till final.

Mattias Andréasson - "Förlåt Mig"


1. Youngblood - "Youngblood: Pinsamt är bara förnamnet. Ett gäng förvuxna tonårskillar som varken kunde sjunga, dansa eller koordinera sig på scenen. Inte ens utseendet kan rädda dessa killar, för det har de inte heller. Hårt, men sant.
2. Maria BenHajji - "I mina drömmar": Ytterligare ett bevis på att bidrag med startnummer två bara är skräp. Stilen hade hon snott av förra årets Sara Varga och låten andades alldeles för mycket 90-tal.
3. Mattias Andrésson - "Förlåt mig": Kvällens bästa låt och framträdande. Som jag nämnde ovan imponerade han med sin svenska Rnb/Soul och jag vill bara ha mer! Synd bara att han inte fick gå vidare, men jag tror ändå att han kommer att gå bra för honom med hans solosatsning.
4. Love Generation - "Just a little bit": Betydligt bättre än förra året, men jag förstår fortfarande inte hur RedOne kan vilja sätta sin signatur på en sådan här låt? Åter igen känns det tyvärr som att det var en låt som "blev över" eller något som praktikanten på kontoret fått producera, om man jämför med hans övriga låtar.
5. Carolina Wallin Perez - "Sanningen": Hennes byxdress var mer minnesvärd än låten.
6. Andreas Johnson - "Lovelight": Plagiat på Suedes "Beautiful Ones". Nu blir det trångt i sopkorgen hos Marie Serneholt och Sonja Aldén för det är även där Andreas Johnson hör hemma. Förnyelse tack (både när det kommer till musik och frisyr)!
7. Molly Sandén - "Why am I crying": Ett av kvällens bättre bidrag, men jag har dock lite svårt för henne och henns försök till att fiska sympatiröster. Jag har en teori om att hon och Eric Saades förhållande varit ett enda stort PR-trick (på samma sätt som Marie Serneholt och Måns Zemmerlöv) och hur lämpligt var det inte att de bröt upp några veckor innan hon skulle framträda i Melodifestivalen med ett bidrag som handlade om just detta? Alla älskar en bra snyfthistoria och lilla Molly är ju sååååå gullig...
8. Björn Ranelid feat. Sara Li - "Mirakel": Hur lyckas han?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0