Melodifestivalen 2012: Deltävling 1

Då var första deltävlingen avklarad. Det var ett brokigt gäng redan på pappret och vi fick väl se det mesta och lite till. Loreen var min favorit sen innan och jag tror inte att hon gjorde någon besviken. Programledarna fick också godkänt och jag tyckte att det var proffsiga och gjorde ett bra jobb.

Jag saknar dock förra årets "förberedelseakt" där de grillade artisterna på ett kul sätt. Att se artisten gå in till valfri (?) musik var väl inte allt för underhållande. Ett annat minus var den långa väntetiden från det att de meddelat vem som gått vidare tills dess att artisten stod på scenen. Hur kul är det att se artisten bli fotad av ett gäng med journalister?

1. Sean Banan - "Sean den förste banan": Mähända att det är dagispop, men det är bra dagispop! Underhållande med en cathig refräng och en bra show. Absolut ingen vinnarlåt, men jag hade gärna sett honom i finalen.
2. Abalone Dots - "På väg": Kisspaus...................
3. The Moniker - "I want to be Chris Isaak": Förra året var han en irriterande fluga med en tjatig refräng som inte gick att vifta bort, men i år var det bara grått. Vad sjöng han? Hur gick refrängen? Frågetecknen hopar sig.
4. Afrodite - "The boy can dance": Schlager, färg, Afrodite - man får det man förväntar sig, men inget mer. Det kändes tamt på något vis.
5. Dead by april - "Mystery": Sveriges svar på Linkin Park som gjorde growlandet folkligt. Ledsångaren som sjöng den vanliga sången hade de nog hittat i någon Idol-kö, tatuerat, färgat håret på och vips kunde han sjunga hårdrock. Inte mina favoriter, men jag fick inte ont i öronen i allafall.
6. Marie Serneholt - "Salt & Pepper": Hur tänkte Marie Serneholt när hon hörde den här låten första gången och bestämde sig för att delta med den? "Hmm, jag tror nog att jag kan vinna med den här låten...". Ingen hade kunna göra den här låten bra och definitivt inte Marie Serneholt. Hennes sångröst är lika obefintlig som hennes utstrålning.
7. Torsten Flinck och Revolutionsorkestern - "Jag reser mig igen": Någon måste bidra med lite skandaler och svensk musik, men det här är inget för mig.
8. Loreen - "Euphoria": Kvällens absolut bästa! Loreen har varit en favorit ända sedan hon deltog i Idol 2004 och har en av Sveriges bästa och mest originella röster. Hon gjorde nog ingen besviken och definitivt inte mig! Hon kommer att vara med och slåss i toppstriden i slutet och skulle definivt vara en bra representant för Sverige. Superbra låt, bra show och en duktig sångerska - ett vinnande koncept!


Kommentarer
Postat av: Minna

Det är ju tradition med dina recensioner av delfinalerna så keep it going :D Jag tycker åxå Loreen e jättebra. Kramis¡

2012-02-05 @ 15:16:59
Postat av: Linnéa

Haha, ja det hör som till ;-) Kul att du också kan hänga med i vad som händer. Det går väl att se på SVTPlay eller har ni de svenska kanalerna?

2012-02-05 @ 16:23:41
URL: http://linko.blogg.se/
Postat av: Dotti

Hahahahaha....Kisspaus!!!!

2012-02-05 @ 18:10:06
Postat av: Toni

Haha, "Afro Dite" och "färg" ;D

2012-02-05 @ 19:10:34
Postat av: Minna

Svt play är tyvärr spärrad..den känner att man är utomlands.. :( svenska kanaler har vi inte så jag får snällt hänga på youtube.. blir inte i närheten samma stämmning som när man såg det hemma :(

2012-02-05 @ 21:05:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0