Fredagsfunderingar

Sådärja, nu har jag äntligen fått slänga mig på soffan efter att ha stämplat ut på jobbet för sista gången. Jag har haft en trevlig sista dag, då jag oväntat blev bjuden på lunch och fick en bukett med jättefina blommor av mina snälla arbetskamrater. Det var väldigt gulligt av dem!

Nu väntar en hel veckas ledighet innan jag kör igång igen, så då ska jag passa på att ladda batterierna så att hjärnan blir redo för att ta in en massa ny information (för det lär bli en hel del här framöver...). Plugg och ett besök till Kalix är också inplanerat. Jag och Toni har planerat in en "strosa-på-staden-dag" på måndag och passa på att fika, äta och kika i affärer. Vi har bott här i strax över tre månader och har bara varit på stan tillsammans en gång, så nu tyckte vi att det var dags att utforska fikautbudet lite bättre.

Egentligen skulle jag ha börjat mitt nya jobb i onsdags, men eftersom att jag hade 1 månads uppsägningstid räknat från den 5 januari så blev det en senare start för mig. Min första arbetsdag blir alltså den 13 februari då jag får börja med utbildning tillsammans med en annan tjej som också var tvungen att förskjuta startdatumet. För enkelhetens skull och för att lättare kunna samordna allting börjar vi därmed samtidigt, istället för att jag annars skulle ha börjat ensam nu på måndag. Jag är dock anställd fr.o.m. med måndagen, men får alltså börja med semester. Oj, vad mycket datum det blev nu!

Tråkigt bara att termometern står stadigt på -30° c, men jag hoppas att det blir lite varmare i helgen då jag har hand om Aladdin lördag-söndag. Jag hade planerat in en skrittur imorgon, så vi får väl hoppas att det i allafall kan bli någon grad varmare. Ylleunderstället åker dock på i vilket fall som helst!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0