Yesterday

Jag hade hand om Balance igår och trots det dåliga vädret blev det en ridtur. Konstigt nog så glömmer man bort vädret när man väl är ute i stallet och ska rida!

Det finns en kortare skogsslinga en bit ifrån stallet som är perfekt för själva igångskrittningen och vi började ridpasset där i sällskap med en annan tjej från stallet och hennes medryttarhäst. På hemvägen mötte vi några andra som var ute och red som Balance tyckte var lite spännande, men hon skötte sig ändå bra! Hästar är ju levande djur som måste få visa lite känslor, så det var ingen större fara även om det innebar att hon ville visa sig från sin extra snygga sida.

Väl tillbaka på gården blev det avslutningsvis lite arbete på ridbanan, där jag fokuserade på att få henne mjuk i innersidan i vänster varv som hon behöver mjuka upp. Redan från början kände jag en skillnad motför det tidigare passen och hon var riktigt fin! Hon rör sig så otroligt fint i traven och än en gång måste jag berömma henne för hennes härliga inställning till arbete. Man blir så glad av henne!
I traven arbetade jag med få till riktigt bra halvhalter i kombination med lite tempoväxlingar och få henne kvick för hjälperna. Hon frustade nöjt flera gånger och jag valde att avsluta när det gick som bäst. Det blev inte världens längsta pass, men jag såg ingen anledning till att sitta och nöta när det gick så pass bra.

Till veckan blir det mycket ridning med både kurs, lektion och ridning med Balance så det ser jag fram emot!

Kommentarer
Postat av: Dotti

Du är duktig Notti <3

2012-04-23 @ 06:20:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0