Äntligen palt!

Det blev ett litet projekt av middagen igår. Projektet stavas P A L T och det blev en liten utmaning eftersom jag aldrig gjort det och endast hade fått recept och instruktioner muntligt från mamma och pappa. Jag har längtat efter palt hur länge som helst eftersom det inte har blivit så mycket av den varan sen vi flyttade till Luleå. Tidigare åkte vi alltid hem till mamma och pappa när det vankades paltmiddag, men nu fick jag ta saken i egna händer i stället.

Jag äger ingen köksassistent/hushållsmaskin, så istället rev jag potatis för hand med ett rivjärn och det gick också bra. Den rivna potatisen fick sig även en omgång med stavmixern och då blev det riktigt bra! Vad skulle man göra utan den?

Slutresultatet blev i allafall en massa fina gula paltar som efter intag resulterade i den klassiska "paltkoman". Nästa gång ska jag dock sätta lite mer salt, men annars fick de gott betyg! Jag var glad och hade en riktigt god lunchlåda idag, så jag kommer definitivt att göra det om och om och om igen...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0