First week

Den här veckan har bara susat förbi. Det har varit mycket nytt att ta in, men vissa saker börjat sätta sig och jag har fått jobba lite självständigt både igår och idag vilket är kul då man får en chans att "tänka själv" utifrån det man lärt sig.

Jag trivs redan otroligt bra i våran lägenhet. Det är sådan skön känsla att komma hem och trots att vi inte fått i ordning allt så känns det redan som hemma. Jag trivdes bra i våran förra lägenhet, men där tog det längre innan man fick hemma-känslan.

Hästabstinensen gjorde sig påmind relativt fort och veckans stora fundering har varit vad vanliga-normala-icke-hästmänniskor gör med alla extra tid på kvällarna? Alla har sina intressen, men jag klarar inte av att ligga i soffan en hel kväll och se på TV. Visst är det skönt ibland när man är trött och det är dåligt väder, men jag vill vara ute och röra på mig helst i stallet såklart. I dagsläget har jag dock inga problem att sysselsätta mig på kvällarna, eftersom vi har en hel del saker att packa upp och ställa i ordning. Toni har dessutom ställt upp som promenadsällskap i veckan och då har jag passat på att visa honom runt i vårt bostadsområde.

På söndag har vi dock planerat in ett besök till Haparanda och Kalix eftersom det är Fars-Dag och då blir det ett besök till mitt fyrbenta hjärta i stallet, så att jag får snosa lite på honom. Det blir eventuellt lite stallvistelse här i Luleå under nästa vecka, men det får jag återkomma om!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0