A weekend in the big city

Den gångna helgen levde verkligen upp till våra förväntningar och jag har försökt att dela med mig av våra påhitt genom att MMS-blogga. Såhär i efterhand ser jag att jag har varit ganska flitig i allafall och nu tänkte jag ge mig på ett försök att sammanfatta helgen genom att fortsätta på samma linje - mestadels i bilder alltså. Resten av bilderna lägger jag ut på Facebook.

Man vill ju hinna med så mycket som möjligt under en sådan här helg och med facit i hand kan man väl säga att vi egentligen hann med mer än vad vi planerat. Det bästa av allt är ändå all den kvalitetstid man får tillsammans. Kort sammanfattning av helgens höjdpunkter:

- Shopping
- Jakten på Danny påbörjas...fortsätter...och avslutas med lyckat reslutat!
- Middag på "Beirut Café" tillsammans med Marie och Dan samt två av deras bekanta
- Cupcakes STHLM (besöket får högsta betyg!)
- Hovstallet
- David och Toni bjuder på middag under konceptet "Kockar som rockar"
- Melodifestivalfinalen

...lägg även till en massa surr, skratt, mys och ännu mer god mat, så är väl listan nästintill komplett!








Citerar Fridas "schlagerbakfylla" för att beskriva vårt humör timmarna efter finalen. Luften gick totalt ur en efter en spännande och nervpirrande kväll och inte ens Dave Stewart kunde få oss på rätt köl igen. Vi avslutade kvällen med att inhandla stora cupcakes och mat från McD, för att sen åka hem till Frida och David.

För mig är Danny fortfarande den rätta vinnaren och även fast jag inte är missnöjd med Eric Saade som vinnare, så kan jag inte glädjas heller eftersom att det fanns någon som var bättre och mer värdig förstaplatsen. Danny har starkare röst, låt och scenframträdande + att han har en egenskap som Eric Saade inte har och det stavas kort och enkelt ö d m j u k h e t.





Besöket på Cupcakes STHLM var efterlängat och infriade alla förhoppningar som jag byggt upp! Cupcakesen var underbart goda och jag provade 6 st av deras många olika sorter (även om jag gärna hade provsmakat resten också). Jag rekommenderar starkt att besöka deras söta lilla butik/café om man är i närheten!





Beslutet att kika förbi Hovstallet var en spontant infall och jag är så glad att Frida ville följa med, trots att hon inte delar mitt intresse för våra stora fyrbenta vänner. Det var intressant och kul att se den fina miljön och alla vackra selar samt vagnar.

Jag har dock lite svårt för deras hästhållning när det gäller att hålla hästarna på box större delen av dagen, förutom när de motioneras eller kommer ut i rasthagen i 2 h. De gör dock sitt bästa utifrån det förutsättningar som finns, men för mig är det så onaturligt.











Kommentarer
Postat av: Anonym

Åh vad mysigt ni haft det. Hoppas du å toni plus jag å öjje kan tajma in å ses oxo hos frido?? :-) fridaser btw liiiivrädd ut på häst bilden..hihi

2011-03-15 @ 21:52:42
Postat av: Linnéa

Ja, det skulle vara riktigt kul! Haha, ja det är en klockren bild ;)

2011-03-15 @ 22:35:53
URL: http://linko.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0