Bbb...esse!

Besses vecka har bestått av skritturer, konditionsträning med vagnen i skogen och ett tömkörningspass. Min syster hann inte komma ut när jag skulle tömköra, men jag konsulterade henne innan så jag visste hur jag skulle lägga upp det.

Jag valde att koppla innertömmen direkt till bettet, istället för att låta den löpa via ringen på tömkörningsgjorden och då gick det betydligt bättre. Den fick en mer ledande effekt och det blev berydligt lättare att kontrollera hans yttersida. Han formade sig jättefint och jobbade på i en trevlig form. Det blev även lite arbete över galoppbommar, vilket alltid är uppskattat från hans sida då han tycker att det är kul! Här är en liten filmsnutt från det passet:


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0