Varmare väder & deltävling 3

Äntligen har kylan lättat lite på sitt järngrepp en aning! Besse har fått ta det lugnt under veckan i väntan på en mer human temperatur och idag blev det ett lättare tömkörningspass. Han var lite piggare än vanligt, vilket han visade så fint genom att steppa/trampa i halterna under uppvärmningen. Jag var också något ofokuserad till en början och det är absolut inget som Besse godkänner, utan han kräver full koncentration h e l a tiden. Mot slutet skärpte jag till mig och då gick det genast bättre. Det blev lite arbete på volten blandat med lite sidvärts och tempoväxlingar. Man märkte att han tyckte att det var skönt att få arbeta lite då han bjöd på en riktig frustkavalkad.

I övrigt har lördagen förflutit på relativt lugnt och kvällen har jag spenderat i sällskap med La Familia med middag, gotta och Melodifestivalen. Bäst ikväll var utan tvekan Eric Saade och han har en riktig vinnarlåt, Mitt hjärta klappar dock inte för honom, även om jag absolut kan se hans låt vinna hela tävlingen och känna mig nöjd efteråt. Annars var Sara Lumholdt sämst ikväll. Hon bevisade det alla redan visste sedan länge - att ingen av medlemmarna från forna A*Teens aldrig någonsin har kunnat sjunga och hennes Jordin Sparks-inspirerade (läs: kopia av Battlefield) låt hade gjort sig mycket bättre med en artist som faktiskt kan sjunga. Det var lika pinsamt som när Marie Serneholt var med för några år sen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0