Inskriven på ridskolan!

Precis som när jag var liten och började rida är jag nu inskriven på ridskolan (i det här fallet Luleå Ridklubb). Jag har fått plats i en specialgrupp med inriktning mot dressyr och lektionsstart blir 5 januari. Gruppen är inriktad på en gren t.ex. dressyr och man har teori 1 ggr/termin. Det är max 6 st elever i varje grupp och man rider 60 min, i jämförelse med en "vanlig" lektion där man är ca 13 st elever och rider 45 min. Om man vill får man rida samma häst varje gång, vilket är bra så man slipper börja om på nytt vid varje lektion. Det känns väldigt kul och motiverande och enligt andras erfarenheter så ska det vara väldigt utvecklande.

Jag fick möjlighet att rida med på förra veckans lektion för att få en chans att känna mig för och det var riktigt roligt! Instruktören är c-tränare i dressyr och utbildad instruktör nivå 1 och hon hade ett rak och direkt pedagogik, vilket passar mig ypperligt. Blev tilldelat ett mysigt och känsligt sto som var precis som en läromästare ska vara eftersom att hon inte gick rätt om inte jag gjorde rätt. Jag var lite spänd från början, men på slutet slappnade jag av och då gick det bättre. Hon är dock tingad av en annan elev i gruppen, vilket innebär att jag kommer att få hitta en annan häst som min "fasta häst".

Så nu längtar jag inte bara till jul, utan även till den 5 januari!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0