The last days

Första december idag och fortfarande ingen snö. Den lilla snö som kom i söndags tinade bort efter två dagar. Till och med minusgraderna lyser med sin frånvaro, så jag börjar nästan tappa hoppet om en vit jul. Adventspyntet togs dock fram förra veckan, men jag fick ingen julkänsla och blev bara på dåligt humör när det bänglade med gardinerna. Annars brukar jag lyssna på julmusik och mysa på under tiden, men i år var det inget kul.

Jag och Toni håller dock fast vid vår julfilmstradition med en julfilm per advent, så förhoppningsvis kanske det kan hjälpa julkänslan på vägen.

Trots missnöjet med saknad julkänsla o.s.v. så var den föregående helgen en toppenhelg på många sätt med besök av nära och kära, middag, julskyltning och bio.

Lite hästlukt skadar aldrig och i veckan har det faktiskt blivit lite "hästeri". Vi får väl se vad som händer på hästfronten här framöver, har bl a varit och kikat på två medryttarhästar samt hunnit med ett besök ut till Luleå Ridklubb för att kika på en av deras specgrupper i dressyr. De har tre sådana grupper med olika instruktörer, så det krävs lite "research" innan jag bestämmer mig om det är något för mig. Den första instruktören har jag dock strukit från min lista eftersom jag inte tycker att det är värt att betala någon för att bokstavligt tala lära sig att "sparka och dra". Hon var tvungen att sitta upp och rida en stund för att visa en av eleverna och hennes ridfilosofi var inget som jag ville anamma. Jag har dock två alternativ kvar, så jag hoppas att någon av dem passar mig bättre!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0