Ssssöndag!

Jag ser verkligen fram emot den kommande veckan då vi får oss lite välbehövlig ledighet. Vi (eller jag, haha) har pratat om att vi skulle sätta igång med renoveringen av hallen, men det återstår att se om jag lyckas motivera/övertala min kära sambo till det ;)

Min söndag har annars förflutit på i ett ganska lugnt tempo. Toni har varit borta hela dagen för att spela match i Kiruna och då har jag valt att spendera större delen av dagen i stallet för att påbörja vårstädningen lite. Vi hade morgonjouren i stallet på morgon, så när alla hästarna kommit ut i sina hagar var det bara att köra igång. Besse får ju en ny stallkompis på fredag, så då passade vi även på att organisera upp lite bland våra saker samt ta hem alla vintertäcken m.m. för att frigöra lite mer förvaringsutrymme. Nästa punkt på att-göra-listan blir att mocka hagarna, men det får vi ta när det torkat upp lite mer.

Till veckan går startskottet för årets stegtävling på jobbet. Förra året (?) tävlade vi under lagnamnet "Duracellkaninerna" (som går och går och går...), men i år tävlar vi i stället som "Mosatramparna". Tävlingen håller på hela maj månad, om jag inte minns helt fel.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0