22-26 september

Det börjar väl vara dags för en uppdatering efter förra veckans gästspel i den södra delen av vårt avlånga land. Det har varit härligt med lite miljöombyte, för att inte glömma all kvalitétstid jag fått med mina nära och kära! Spenderade ons-fre hos Frida och David där vi blandande shopping och mat med surr och Idol. Jag har fyndat flera fina klädesplagg + ett par nya skor och en väska. Torsdagkvällen bjöd på en kul upplevelse och god thaimat på Koh Phangan. Såklart så hoppades jag på att få bevittna Koh Phangans "egna" regn- och åskväder och efter lite väntan fick vi det med, trots servitörens ihärdiga försök att bli av med oss ;)

Fredagen bjöd på ett riktigt kanonväder (+18° c och sol) och under eftermiddagen begav jag mig ut till Uppsala för att möta upp Marie på hennes arbete. Jag blev lite stolt över mig själv när jag lyckades hitta dit själv utan att ringa efter hjälp på en gång. Innan vi åkte hem till dem hann vi med ett besök på Hööks också och med facit i hand är det mycket roligare att titta i katalogen, för själva butiken var inte så imponerande.


Efter ca 1 h bilfärd var vi framme hos dem i Kungshusby (ligger ca 2 mil utanför Enköping) och för mig innebar det rätt så stora kontraster i jämförelse med förmiddagens lunchrusning inne i Stockholm. De bor nämligen ute på landet där omgivningen består av stora fält och gårdar med tillhörande djur (hästar, får, kor...). Senare under kvällen hämtade vi mamma, pappa och Ann-Sofie som kommit med ett senare flyg.






Under lördagen tog vi bilen för att åka på lite "upptäcksfärd" och hann med både ett besök hos en bekant till Ann-Sofie och till pappas tre fastrar i Strängnäs. Väl tillbaka hos Marie och Dan bjöds det på en supergod middag med helstekt/grillad fläskkarré, klyftpotatis och vitlöksaioli. Trötta, nöjda och mätta somnade vi sedan i soffan framför en film.


Söndagen gick i ett lugnare tempo med promenad ute i svampskogen, filmtittande och middag där det bjöds på kantarelltoast till förrätt och kambodjansk laxsoppa till varmrätt för att sedan avsluta med äppelpaj och vaniljsås till efterrätt. Extra kul kändes det eftersom att vi plockat både svampen och äpplena själv!






Sammanfattningsvis har det varit en riktigt kul mini-semester och trots att vi bor längre bort ifrån varann, så känns det skönt när jag ser att både Frida och David och Marie och Dan har det bra, vilket gör det betydligt lättare att lämna kvar dem där nere (även om jag i hemlighet önskar att de skulle flytta hem en vacker dag...).


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0