En försmak av vintern!



Hörde det ryktas om att det hade snöat för första gången i höst/vinter på morgon. Jag missade dock det eftersom att jag låg och sov gott under mitt varma täcke. I och med det så känns inte vintern så långt borta och därför var det tur att vi bestämde oss för att installera hästarnas Thermobar i helgen.

Jag och pappa satte igång vid lunchtid och senare kom även systeryster och hjälpte till, så efter ca 3 h inkl. fikapaus var den på plats! Det blev jättebra och det känns skönt att veta att hästarna kommer ha isfritt och tempererat dricksvatten hela vintern lång. Den har kapacitet att klara en yttertemperatur på ca -40° c, vilket är skönt att veta när vi bor här uppe i den norra delen av landet där graderna kan krypa långt ner under nollstrecket.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0