Winter wonderland

Oj, vad det har snöat i helgen! Jag har ju tjatat om snö ett tag nu och någon verkar ha hörsammat mina böner till slut. Det blir så ljust och fint ute när snön kommer, dock är jag redan less på att sopa av bilen och skrapa rutorna (vilket jag har gjort x antal gånger i helgen).

Det har varit en bra helg som började med halvdag på jobbet på fredagen. Vi fick sluta kl 13.00 och det kändes väldigt skönt att få gå hem så pass tidigt och tack vare det blev helgen mycket längre. Jag och Toni hade en riktig helkväll på fredagen med middag på Vikingen, IDOL och mys i soffan. En perfekt fredagkväll alltså!

Somnade till höst och vaknade till vinter, vilket gav mig en smärre chock! Det var inte direkt det jag hade väntat mig när jag slog upp ögonen på morgonen. Begav mig senare mot stallet med mamma och syster och även hästarna verkade uppskatta snön som kommit. Besse älskar ju snö och det syns så tydligt på honom! Sötast är han när han gör "snödippen" och dyker ner i snön med hela huvudet. Det blev lite tömkörning i pudersnön med två ystra och glada pållar. Jag sänder en tanke av tacksamhet till den personen som kläckte idén med snösulor till hästarna, för vad hade vi annars gjort? Jag undrar hur hästfolk gjorde innan snösulan var uppfunnen (?).

Resten av lördagen förflöt i lugnets tecken med middag hos Tonis föräldrar och filmmys med systeryster. Hon lyckade dock inte med sitt försök att få oss att se en skräckfilm, istället blev det SATC 2 vilket var ett betydligt bättre alternativ, eller hur kära systeryster?

Idag har vi hunnit med allt från att bygga färdigt hästarnas höhäckar till att rida och äta Allhelgonamiddag hos mamma och pappa. Nu gäller det bara att ladda om för en ny arbetsvecka som bl a innefattar en besök ner till huvudstaden med några från jobbet där det vankas handläggarfest. Det ser jag fram emot!


Kommentarer
Postat av: Dotti

Nästa gång blir det skräckis..Mooaahhahaaha... ;)

2010-11-08 @ 09:01:43
Postat av: Toni

Icket!

2010-11-09 @ 16:44:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0