Veterinärbesök

"Dag före röd dag" idag, vilket innebär att vi endast har jobbat 5 h idag. Det kändes rätt så skönt att gå hem kl 12.30. Vi hade bokat tid för kastrering, vaccination och ID-märkning åt Sigge kl 14.00 jag var bara hem och åt lunch innan vi åkte vidare till veterinären. Jag har våndats och velat fram och tillbaka innan jag bestämde mig för att boka en tid. För mig har det varit självklart att vi ska kastrera honom, min obeslutsamhet har snarare gällt när vi skulle göra det.

Jag vill nämligen inte kastrera honom för tidigt, även om det är okej att göra det fr.o.m 6 månaders ålder och det var därför ett medvetet val att vänta lite längre. Jag hade helst av allt velat vänta tills han var ca 10 månader, men efter lite funderande så var detta det bästa alternativet (han är ju ändå 8,5 månader gammal). Han har varit rätt så hormonstinn sedan han blev könsmogen så nu blir det förhoppningsvis lite lugnare med hans rika känsloliv!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0