Slutet på maj, början på juni...

Det har varit lite dålig aktivitet här senaste tiden. Jag har helt enkelt inte haft tid att sitta vid datorn och det är ju oftast så att när det händer som mest så hinner man inte blogga om det. Vilket dilemma!

Sen sist har jag i allafall hunnit vara ner en sväng till Umeå med Camilla för att hälsa på Sanna. Trots det dåliga vädret så blev det en trevlig helg med bio, god mat, surr och ESC-finalen. Det var även första gången som jag körde bil så pass långt och det gick över förväntan. Även fast jag haft körkort i ca 3,5 år så har jag aldrig kört längre än till Luleå.

När vi väl var hemma på söndagen så var jag bara hem och vände för att sedan styra kosan mot Boden för att hämta lilla Majtan. Vi har nämligen utökat vår fyrbenta familj med ytterligare en häst. Besse har fått sällskap av en 17-årig halvblodsdam vid namn Mighty Quinn a.k.a "Majtan" som mäter 167 cm över havet. Hon har bott hos oss i en vecka nu och hon är väldigt lugn och fin och verkar ta det mesta med ro. Det blir ett spännande äventyr att lära känna henne!

Tisdagskvällen spenderade jag i sällskap med jobbarkompisarna i min grupp. Vi firade att vi vunnit STEG-tävlingen i år igen och därför blev det trerättersmiddag med bl a plankstek och diverse annat gott. Tävlingen avslutas egentligen idag, men vi var tvungen att fira i förhand eftersom att en del går på tidig semester. Det blev en trevlig kväll och jag kan lugnt säga att min mage stod åt fyra håll när jag promenerade hem.

Nu är det snart dags att börja laga middag. Hemgjord pizza står på menyn och vi har bjudit över La Familia på besök.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0