Elektroniska minnen

Som en del av er kanske vet så stänger Lunarstorm ner inom en snar framtid. Jag läste om det i tidningen på morgonen och då hade de skrivit en tänkvärd artikel om dagens elektroniska samhälle med tanke på allt vi lämnar efter oss på Internet. Tänk bara på alla bilder vi fotar och lägger upp i album. Hur ofta framkallar man en bild nu för tiden? Jag har då inte gjort det på flera år...

Jag var en relativt flitig användare av Lunarstorm under en period när vi var yngre och det har ju resulterat i diverse dagboksinlägg och bilder. Fullt med minnen alltså - fast i elektronisk form. Allt det kommer att försvinna när sidan stängs ner och det vill jag inte eftersom att det är ren nostalgi (och ett nöje för den delen) att läsa allt svammel som man åstadkommit under åren.

Det är samma sak med min blogg som jag till största delen har för min egen skull, för att kunna läsa och minnas det man gjort. Det kommer jag alltid vilja ha kvar, även om jag en dag slutar att blogga aktivt.

Förr i tiden så samlade man minnen i "fysisk form" och dem fanns kvar även när personen i fråga inte gjorde det. Nu finns det ju dock en möjlighet att flytta över sin användare till den nya sidan som startats och då finns allt kvar ett litet tag till i allafall. Det blev lite annorlunda funderingar såhär på kvällskvisten, men jag får fundera vidare så hittar jag säkert en lösning!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0