En semesterdag i taget...

Oj, vad vi målade igår! Vi målade, målade och målade lite till i totalt 8 h (- 1 h för lunchpaus). Mamma och pappa håller på att byta brädfodring och då finns det en hel del brädor att måla, så då gjorde jag, syster och mamma ett ryck igår. Pappa sköter själva snickrandet och då tar vi hand om målningen. Jag var rätt så trött i armarna när jag kom hem, men fint blir det. Vi tömde några färgburkar, men nu är allt grundat och klart och imorgon ska jag och Toni fortsätta med att måla första varvet med täckfärg.

Senare på kvällen var vi ut med hästarna i skogen. Systeryster red Majtan och mamma körde Besse med mig bredvid sig i vagnen. Vi körde lite lättare konditionsträning och det var lika uppskattat av oss som av hästarna eftersom att det höll de blodtörstiga myggen borta.

Idag har vi tagit det betydligt lugnare. Jag och Toni har i allafall hunnit med ett besök på stan där jag kikade på ett par walkingskor, men jag kunde inte bestämma mig för vilka jag skulle ta så jag får fundera på saken. Kvällen har vi spenderat i Risön där vi grillat och umgåtts med hans familj. Jag kan därmed konstatera att det är ganska skönt att ha semester!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0