Vinterritt


Jag startade min dag med en otroligt härlig uteritt med Siv och Brollan som sällskap. Vi trotsade kylan (-23° c i kombination med isande vind) och tog "Pondestigen" upp i skogen för att sedan fortsätta mot Stråkanäs. Solen kämpade sig en bit upp och inne i skogen var det vindstilla och vykortslikt. Vi höll ett relativt lugnt tempo, men hann ändå med både lite lättare styrke- samt konditionsträning. Kylan bekom varken oss eller hästarna, men jag är ändå tacksam för mitt ylleunderställ och mina rejäla vinterridhanskar! Det höll mig varm hela vägen i skogen och in på gården.

Sommaren har sina fördelar med ljusa kvällar och värme, men för egen del så uppskattar jag vintern minst lika mycket när det är rejält med snö - som då erbjuder en massa olika träningsalternativ.

Kommentarer
Postat av: Notti

Du är bäst!!! =)

2010-01-06 @ 09:13:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0