Butterfia

Jag kan väl inte direkt påstå att jag var på mitt bästa humör idag. Flexade ut från jobbet vid kl 11.20 och hade planerat in lunch med Frida och Camilla, vilket jag sett fram emot. Sagt och gjort...

Jag kom hem och trots att jag haft igång kupévärmaren under några timmar så var bilen som en frys på hjul. Jag sopade och skrapade och blev lite försenad. Fläkten är sönder och ska lagas, vilket innebär att den för tillfället lever sitt eget icke-samarbetsvilliga-liv. Rutorna immade/isade ganska fort igen och dålig sikt i kombination med snöblindhet går inte så bra ihop, vilket ledde till att jag satt på helspänn för att hålla koll på eventuella "faror" d.v.s. andra bilar och gamla tanter.

Vi tog oss ner på stan och planen var att parkera bilen i Kalix lilla parkeringshus. Tydligen hade alla tänkt samma sak för där fanns det inte en enda ledig plats (!). Det enda möjligheten till en parkering försvann rakt framför näsan på oss då en annan bil hann före.

Därmed var jag rätt så butter under vår lunchdate och det har jag haft liet dåligt samvete över, men det ska jag försöka gottgöra imorgon i stället!

Nu; TACOS!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0