"Dan' före dopparedan'..."

Nu har jag officiellt jullov! Det känns välbehövligt, även om det bara blir 4 dagar. Jag har haft en fullspäckad men mycket givande dag idag. Började dagen med att storhandla med Mamma som också tagit ledigt idag. Vi var bland de första som äntrade Coop's ingång och det var väldigt skönt att ha hunnit handla färdigt innan den värsta ruschen. Vi slapp alla långa köer och all trängsel kring varuhyllorna, vilket medförde att det gick väldigt smidigt och enkelt. Julskinkan ligger nu i kylen i väntan på att den ska kokas och griljeras, men först tänkte jag äta upp Mammas och Pappas. Jag älskar julskinka och det brukar gå åt ca 2-3 st under julhelgen (jag äter dock inte upp allt själv, men nästan).

Lunchen avnjöt jag på Lyktan i bästa sällskap. Jag har längtat efter att alla ska komma hem och nu är de här, så det blev en hel del surr. Vi hann även med att planera lite inför Juldagens utgång och det blir en kväll att se fram emot. Jag saknade Frida (vars hemresa blivit något försenad), men hann som tur var kika in en sväng till henne på hemvägen sen.

Ikväll vankas det uppesittarkväll med Bingolotto och gotta hos Familjen Penttinen i Risön. De styr kosan mot Luleå imorgon och då passar vi på att umgås med dem ikväll eftersom att vi inte kommer att hinna göra det imorgon. Jag håller tummarna för att det blir någon vinst på min Bingolott...i allafall en liten!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0