Jul, jul, jul...

Oj, lite dålig aktivitet här under de senaste veckorna. Jag får skylla på att vi är mitt uppe i julmånaden. Här hemma missbrukas det julsånger på hög nivå. Om vi inte lyssnar så sjunger vi och jag kan väl lugnt påstå att det inte är någon vidare skönsång direkt. Jag sjunger hellre än bra om man säger så.

Jag och Toni är vår jultradition trogen - en julfilm per adventshelg. Vi har värmt upp med "The Holiday", "Love Actually" och "The Santa Clause" och om en liten stund blir det "Ensam Hemma". En riktig klassiker alltså! Vi sparar dock det bästa till sist..."ELF"! Det är helt klart julfilmen no 1 enligt min åsikt.

Sen har vi blivit som barn på nytt i och med att vi börjat se julkalendern igen, precis som när man var liten. Vi har hela säsongen av "Sunes Jul" och sen följer vi även årets julkalender på TV som faktiskt (!) är bra. Även det blir nog en tradition att hålla fast vid. Nästa år har jag önskemål om att få se "Mysteriet på Greveholm" eller "Tomtemaskinen".

Imorgon bär det av till IKEA-land för att handla de sista (eeh, första...) julklapparna. Jag har laddat upp med julmusik under bilfärden så det blir nog riktigt mysigt!







Kommentarer
Postat av: Anonym

2010-12-11 @ 21:30:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0