Skor, spindlar & hästar

Jag har nyss vaknat och efter att jag ätit frukost ska jag bege mig ner på stan för att göra lite ärenden. Jag behöver nämligen klippa luggen, inhandla lite smink och hitta ett par vettiga walkingskor. För tillfället har jag inga "speciella" promenadskor och det har jag heller aldrig haft, så nu tänkte jag ta tag i det och investera i ett par som är bra! Tidigare har jag bara använt mina "vanliga" skor och det är ju inte precis optimalt eftersom att jag många gånger fått både värk i fötter och vader efter en långpromenad.

Priset vi fick för att vi vann vårens STEG-tävling, var ett presentkort på 200 kr på Intersport och det tänkte jag utnyttja idag. Sen fick vi även en rabattcheck på 20% på valfri walking- eller löparsko som jag tänkte kombinera med presentkortet, så jag hoppas att jag hittar några som passar.

Igår var det staplande av ved som gällde. Jag, Toni och syster hjälpte mamma och pappa att stapla det sista innan hösten/vintern kommer. Det var härligt väder ute och när man är många så går det fort. Min kära syster drabbades av spindelskräck efter att vi sett en grönsvart spindel som var lika stor som en femkrona (kroppen alltså) och vägrade därefter att röra i fler vedträn. Det var verkligen spindlarnas inferno i den där vedhögen för det kokade av spindlar som kilade runt. Jag är egentligen också ganska sjåpig när det gäller spindlar, men igår fick jag vara den orädda i stället, haha. Även Mamma skrämde livet ur oss när hon skrek till, kastade iväg ett vedträ och sprang - det enda jag såg var en stor sten som rörde sig och som efter en närmare titt var en stor fet, äcklig padda som gömt sig i vedhögen. Det blev en hel biologilektion till slut.

Senare på kvällen begav vi oss mot stallet för att rida. Det var lagomt varmt och tack och lov rätt så myggfritt. Jag och Besse tränade vidare på skolorna samt repeterade torsdagens övning (åttvolt med övergångar) för att få till bra galoppfattningar och övergångar. Det gick hyfsat bra och jag är nöjd. I vänster varv går det dock sämre, både när det gäller slutan och fattningarna och det beror antagligen på att det är mitt och Besses sämre varv, men vi får träna vidare så sätter det nog sig till slut!

Oj, det blev ett långt inlägg, men nu är det dags för frukost!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0