Every season has its charm

Min lördag började jag i stallet med de sedvanliga sysslorna. Besse har vilat ons-fre när jag har jobbat kväll och därför bestämde jag mig för att rida över till sommarängen för lite uppmjukning och gymnastik. Det är nämligen det enda stället där underlaget är hyfsat nog för lite trav. Underlaget i paddocken liknar för tillfället mer en sandig och hård puckelpist, än en ridbana. Övergångsperioderna under hösten och våren är de värsta på året för oss hästmänniskor pga av vädret och underlaget, eller snarare vad vädret gör med marken.

Självklart har ju hösten sina fördelar också, till exempel så slipper vi och hästarna allt vad mygg och insekter heter samt att det något kallare vädret gör att det blir ett betydligt behagligare att rida eftersom att man slipper få värmeslag. Men som vanligt så hoppas jag ändå att vintern kommer tidigt i år med mycket snö och gärna i mjuk och fin puderform!

Annars så var Besse riktig mysig idag, avslappnad och koncentrerad med lite förnöjsamma frustningar här och var. För att ha vilat i 3 dagar skötte han sig utmärkt. Tidigare (läs; första åren vi hade honom) hade det varit lite hets, ponnyfasoner och high chapparall, men inte nu längre...hoppas jag. Sommarens träning i kombination med lektioner under min kära systers vakande hököga har gett resultat och det är med positiv inställning som vi snart går in i en kortare "skrittvila" under de få veckor vädret blir alldeles för otjänligt. Sedan kommer vi vara redo att ta oss an vinterns träningsmål med god motivation och med alla våra nya lärdomar i bagaget.


Kommentarer
Postat av: Dotti

Ni har blivit så duktiga, du och Bessman. =)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0