ESC 2009

Några dagar så här efter finalen av ESC 2009 så tycker jag att det är dags att sammanfatta det hela lite kort. Storfavoriten för mig (och många andra) höll ända in i mål. Ingen kan väl ha undgått att det är Norge jag syftar på. Alexander Rybak var årets bästa och det visade sig även klart och tydligt då resultatet från ett förvånasvärt enigt Europa redovisades. Med sådan glädje och energi framförde han sin "Fairytale" och man kunde ju inte annat än att bli glad själv! Hatten av för Norge alltså!

Malena på en 21:a plats. Hmm, vad ska man säga? I år kan vi i allafall inte skylla på "kompisröstande" då de använde sig av ett nytt röstningssystem. En bra låt och ett bra framförande och i år vågade vi faktiskt tänka lite utanför den vanliga svenska schlagerramen, men ändå räckte vi inte ända fram. Jag är inte besviken, jag antar bara att i ett sådant stort startfält med strax över 40 st tävlande så måste vi våga lite mer och sticka ut ännu lite mer. Tiderna förändras och vi kan inte leva på gamla meriter.

Andra favoriter förutom de ovan nämnda var: Island, Azerbadjan, Schweiz, Armenien, Danmark, Albanien, Ukraina m.fl.









Kommentarer
Postat av: Frida

Jag älskar Albanien! Nynnar den hela tiden & lyssnar på den så fort jag får möjlughet. Vi måste ha en ESC fest snart ;-)

2009-05-21 @ 20:13:06
URL: http://friedas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0