Stockholm 31/10-2/11 -08

Då kanske det var dags att sammanfatta våra lilla resa ner till huvudstaden förra helgen. Det var en en riktigt mysig helg och vi blandade en massa shopping med mat, promenader och fotboll. Hotellet var toppen och något som jag verkligen kommer att rekommendera övriga att bo på. Väldigt prisvärt, fräscht och modernt samtidigt som personalen var toppen och för att inte glömma det härliga frukostbuffén! Bilder och annan info om hotellet hittar du HÄR!

Jag var inte på jakt efter något särskilt i klädväg, men jag kom hem med både det ena och det andra bl a en ny kappa och ett par nya jeans. Toni var på jakt efter en rock och efter lite ihärdigt letande hittade vi även en sån och dessutom till ett bra pris.

Då det var första gången som Toni besökte Stockholm så passade vi även på att promenera över en sväng till Gamla Stan för att kika runt lite och se på Slottet o.s.v. däribland i sällskap av en hel hjord med turistande japaner/asiater/övriga turister. Jag är dock ingen expert på varken Stockholm eller dess servärdheter, men en liten rundtur fick han i allafall.

Höjdpunkten med resan (läs: för Toni) var ju fotbollsmatchen mellan AIK-Helsingborg på söndagen. Väl påklädda med både parkas och ylleunderställ fick vi se AIK vinna sin match med 4-1. Toni var nöjd och sken ikapp med solen som för övrigt bara värmde oss under första halvlek. Ett par täckbyxor och kanske en extrafilt hade nog gått med, då vi nu kan konstatera att det är ganska kallt att se fotboll i november även om det är i Stockholm. Jag var dock mer intresserad av hejaklacken och såg mer på dom än själva matchen, för jag är ledsen men mitt intresse för fotboll är inte alltför stort, men vad gör man inte för sin pojkvän?

Lika roligt som det är att åka bort - lika härligt är det att komma hem och vad kunde inte vara härligare än att komma hem till den första snön?









Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0