Oj då...

Oj då, dagarna bara rinner iväg och jag har tyvärr inte varit allt för flitig med att uppdatera här. De här är nyckelorden för att beskriva de senaste dagarna:

ESC 2008: Kvällens stora fråga - vad hände med Sverige? Om jag ska spekulera i det lite, så tror jag att Perelli "försvann" i det stora hela. Vi skickar i princip det bästa vi har i schlagersammanhang och slutar på en 18:e plats. Man kan nog skylla på en det ena och en det andra (ex. grannländer som röstar på varann), men jag tror att det till största delen berodde på alldeles för lite nytänkande i kombination med ett allt för "välputsat" bidrag. Dock gjorde hon ett kanonframträdande, vilket hon ska ha extrapoäng för. Ärligt talat så tror jag att det hade gått mycket bättre för BWO.
Dags för den svenska schlagerkommittén att tänka om kanske?

Vinnaren då? Enligt min mening så vann inte den rätta låten. Låten var helt okej, men inte mycket mer än så och om Dima Bilan hade haft en aningens bättre sångröst, så hade jag kanske gett han lite fler poäng. Det mest spektakulära med hela framtädandet var världsmästaren i konståkning som fick bevisa att han verkligen "är" bäst, då han klarade av att utföra div konståkningskonster på en platta som var ca två kvadratmeter stor.

Mina favoriter för kvällen var: Armenien, Israel, Frankrike och såklart Sverige.

Back to brown: Frisörbesöket på måndagen resulterade i en härlig chokladbrun färg i håret. Som jag själv sa det: "Nu är det ordning i världen igen". Dock känner jag mig som kärringen mot strömmen som väljer att gå tillbaka till mitt mörka hår inför sommaren och jag kommer säkert fundera både en och två gånger om jag gjort rätt. Huvudsaken är i alla fall att jag trivs med mitt hår och det gör jag nu!

Umeåresan inställd: P.g.a. sinande kassa på flera håll, så var vi illa tvungna att ställa in våran inplanerade resa ner till Umeå och Sanna.

Nu är det dags att göra sig i ordning för jobbet, för övrigt håller jag idag tummarna för min söta pojkvän som ska på arbetsintervju kl. 11.00. Vi hoppas på napp!






Kommentarer
Postat av: Minna

Du är ju jättefint i brunt! :-)

2008-05-28 @ 14:13:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0