Melodifestivalen 2007 - Omgång 1

Japp, då har vi sparkat igång igen! Melodifestivalen är det härligaste med den här årstiden för den hör liksom till våren. Men vad kan man säga om kvällens bidrag? Här är då min syn på saken:

1. E-Type & The Poodles: Det kanske är dags att klippa av sej lockarna och växa upp? Låten var under all kritik och sångrösterna med.
2. Face - 84: Kisspaus såhär tidigt i programmet? Dålig planering SVT.
3. Velvet: 90-talet ringde och vill ha dej tillbaka.
4. Brandur: Zzzz..
5. Michael Michailoff: Påminde litegrann om Andreas Johnson, han var dock en av de få som hade kunnat gå vidare. Han var däremot lååångt ifrån vinnarmaterial.
6. Amy Diamond: Den kvinnliga motsvarigheten till Jimmy Jansson (lille skutt möter dagis). Hon är duktig på det hon gör och hade ett välgjort framförande. Helt rätt att hon fick gå vidare, men hamnar i samma kategori som Michael - inget vinnarmaterial.
7. Sussie Tapper: Min spontana kommentar "Henne måste dom ha hittat långt inne i någons garderob". Herregud!
8. Christer Sjögren: För det första, vad har Christer Sjögrens ens som deltagare i Melodifestivalen att göra? Men man blir väl desperat på slutet av ens karriär och då gäller det att greppa vartenda halmstrå som finns kvar. Kvällens skämt!

I denna omgång var det varken artisterna eller låtarna som glänste utan i stället Kristian Luuk som den skickliga programledare han är och Björn Gustafsson med sina klockrena skämt (Badbyxorna framkallade faktiskt lite tårar från mina och Camillas ögon, haha).

Nu sätter jag hoppet till nästa veckas startfält med Sanna Nielsen, Ola och Häggkvist & Johnson i spetsen!

Kommentarer
Postat av: Minna

ja Luuk & björn var bäst.. jo det gör jag nog, inte för att jag vill åka dit igen, det räcker som 1gång.. dock coolt att se pyrrisarna och allt det dära :)

2008-02-10 @ 08:57:39
URL: http://minnaeleonora.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0