Borta bra, hemma bäst.

Mulet och +11 c var vädret som mötte oss på Kallax när vi kom hem i torsdags. Det var dock skönt att komma hem efter 1 veckas vistelse på Kreta. Synd bara att man inte kan köpa värmen och solen på burk el. liknande.

Veckan kan sammanfattas med dessa ord: Sol, bad, mat och mera mat!
Det var med spänning jag ställde mej på vågen när jag kom hem, men det var inte så farligt som jag trodde - bara 0,5 kg. Favoriten var glassbaren som bara sålde Häagen-Dazs, hade vi varit lite längre el. hittat den lite tidigare hade vi kanske kunnat pröva allt från menyn.

Vattenlandet var också en riktig höjdare. Efter att ha tjatat och längtat i veckor om detta vattenland upptäckte jag när vi kom dit att jag var en riktig liten fegis. Efter lite uppvärmning var jag som tur är varm i kläderna och vågade mej på "Freefall". Stolt och glad efter åkturen retade jag Toni för att han fegade ur och inte vågade prova.
Den slog däremot inte "The Black Hole"!

För mer info om våran resa: Toni's blogg

Summan av kardemumman är att Kreta är fint och grekerna är trevliga (fastän de inte har ngt hum om musik).


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0