Sthlm ToR

Höjdpunkten med resan till Sthlm var ju Justin, men självklart hade vi en massa annat att spendera tid på när vi var där.

Kristina var så gullig vid säkerhetskontrollerna att hon blev inofficiellt utnämnd till våran lilla Al Qaida-medlem med uppdrag att spränga planet i småbitar med en burk med körsbär.

I samma ögonblick som man sätter ner fötterna på marken på Arlanda händer det ngt med en och man kommer automatiskt in i rytmen som är där.
Man småspringer i tunnelbanan, blir lite missnöjd när man ser att det är 7 min tills nästa tåg går och stressar lite mer än vad som är nödvändigt.
"Man tar seden dit man konmmer" brukar det ju heta och det tog vi fasta på, för när vårat kort till tunnelbanan tog slut gjorde vi som resten och bara gick igenom passagen ner till tunnelbanan.
Vi lät en kvinna med barnvagn och en kille med en stor väska bereda väg och sen smög vi bakom, haha.

Prutade på taxipriser gjorde vi också, dessutom med gott resultat. De måste ha tyckt att vi var så gulliga med våran norrländska dialekt. Eller så var vi helt enkelt bra på det :)

Mest nöjd var jag över att efter ett ihärdigt letande hitta jeans som passade. Då lättade en sten från min mage. Glad blev jag också då vi besökte MakeUp Store och såg att det var fullt på hyllorna - raka motsatsen mot för hur det brukar vara i Luleå och det gjorde att man kunde handla det man behövde.

Nu har även jag hamnat i "Ben & Jerry"-träsket efter varningar från Storasyster. Efter att ha ätit deras glass på SevenEleven vill jag inte ha ngt annat. Ingen mera "Gb - Extra Soft" med äckligt mjukmedel. Riktig glass ska det vara.

Ont i fötterna och med div. skavsår kom vi sen glada och välbehållna hem.
Man uppskattar hemma mkt mer när man är borta, även fast det bara var 2 dagar.

Kommentarer
Postat av: pimpen

vad bra att ni haft kul fimpen! låter som en riktigt rolig tripp. kram m

2007-06-27 @ 11:34:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0