Förändringar & tårar.

Tryggheten försvinner bit för bit. Bubblan har börjat spricka. Förändringarna blir allt för många att hantera.
Hur hanterar man det när allt inom en säger "Nej, jag vill inte." Allt blev så påtagligt i lördags när det var sista kvällen med gänget på ett bra tag.

Sanna återvänder ju till Umeå och Minna flyttar till Örebro. Kvällen började hyfsat med tacos och karaoke, men slutade i tårar. Det var som att öppna en kran, allt man hållit inom sej det senaste veckorna kom forsande över en. Att man kan vara så naiv och tro att det kommer vara såhär livet ut? Vänner som mina växer inte på träd.

Det är inte Kalix som är tryggheten utan personerna som finns där, men vad finns kvar när de flyttar? Förändringar är inte bara av ondo, det för oftast med sej ngt gott också. Nackdelen med att jobba med äldre är att man blir så medveten om hur kort livet är och att man faktiskt bara lever en gång. Kanske får jag se det som en fördel? Att i stället ta alla chanser man får. Det är väl det här som är livet..

Lite bilder från kvällen:


                                                                            Tejp-Elli             Frida & Jag


                Från oss till Minna                                                      Frida, vars är du?

                                 

Kommentarer
Postat av: Minna

"Boken" kommer hänga brevid tavlan jag fick av er i 18års present :-)

2007-08-21 @ 15:47:38
Postat av: Frida

Men vad tom stolen var utan mig :-) Snart kommer jag hem och får sitta på den.. Puss

2007-08-21 @ 23:28:45
URL: http://friedas.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0